Klachten over uw behandeling

Natuurlijk doen wij er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut of dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut of andere medewerkers met u zijn omgegaan of misschien heeft u een klacht over iets anders binnen onze praktijk.

9.2

Bos & Weide Fysiotherapie voldoet aan de hoogste kwaliteitsnorm en is een 5-sterren PlusPraktijk.

  • Geen wachttijden
  • Ruime openingstijden
  • Gespecialiseerde fysiotherapeuten
  • Samenwerking met andere disciplines

Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor u zelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van onze praktijk. U kunt verschillende acties ondernemen als u niet tevreden bent over uw fysiotherapeut, variërend van een persoonlijk gesprek tot een procedure bij het Regionaal Tuchtcollege. Waar u voor kiest hangt af van de ernst van de klacht en van wat u wilt bereiken.

Bos en Weide fysiotherapie is aangesloten bij de klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF). Informatie hierover vindt u in de folders in de wachtruimte. Indien u een klacht heeft over de behandeling door uw fysiotherapeut of een klacht over iets anders meldt u dit dan bij uw fysiotherapeut of aan de eigenaar en klachtenfunctionaris van one praktijk, Rogier Bos (rogierbos@bosenweide.nl)

Gesprek met uw fysiotherapeut

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of met de klachtenfunctionaris. Door in gesprek te gaan kan uw klacht hopelijk direct worden verholpen en kan escalatie worden voorkomen.

Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang (www.zorgbelang-nederland.nl)

Een klacht indienen

Als een gesprek met uw fysiotherapeut of de klachtenfunctionaris niet heeft geholpen, dan kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen. Er zijn drie verschillende, onafhankelijke instanties waar u met uw klacht terecht kunt.

  • de Geschillencommissie
  • de Commissie van Toezicht
  • het Regionaal Tuchtcollege

Welke instantie u kiest, hangt af van wat u wilt bereiken. Elke commissie heeft namelijk andere bevoegdheden om maatregelen te nemen. Wat de commissies gemeen hebben, is dat ze onafhankelijk zijn en zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met u klacht omgaan.

Stel je vraag aan onze therapeuten

Created with Sketch. Maak een afspraak of bel onze praktijk Created with Sketch. 055 - 533 1941

Stel ons je vraag


Direct contact